Bärgningsbilar...

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Bärgningsbilar...

Inläggav Fredrik Klint » 24 jan 2008, 21:41

Som min signatur berättar så är jag mest intresserad av bärgare, både gamla och nya. Jag samlar på bilder och fotar själv en del. Jag är dock inte så gammal, 30år, så det blir av naturliga skäl nyare bärgningsbilar. Men jag har kommit över en del äldre bilder och fått mycket hjälp av Roger Larsson (som ibland skriver på detta forum) och som har den mycket trevliga hemsidan Ola By, titta extra mycket här:
http://www.algonet.se/~olabyab/oldcar/s50ind.htm Där finns en massa "godis"!

Jag undrar helt enkelt ifall någon här på forumet har en eller flera bilder på bärgningsbilar och kan tänka sig att dela med sig? Antingen genom att maila eller skicka bilder med posten. I så fall scannar jag av och skickar givetvis tillbaka bilden. Jag bor i Stockholmsområdet.
Vill man inte skriva svar här så skicka gärna ett mail:
fredrik.h.klint@bredband.net
Det behöver inte vara tungbärgare, lika intresserad av små- och mellanbärgare. Bifogar två bilder som kommer från Roger Larsson.
Kanske ska tillägga att jag begränsar mig till svenskregistrerade fordon.
Bild
CXZ094, Volvo F82 från -66.

Bild
ACJ254 (f.d. BD5734), Dodge D-300 från -66 (reggad som -67).
Mest intresserad av bärgningsbilar - Har Du nya/gamla bilder på svenska bärgare? Ta gärna kontakt.
Fredrik Klint
 
Inlägg: 357
Blev medlem: 22 dec 2007, 21:06

Inläggav Per Thomson » 24 jan 2008, 21:46

Du finner några bilder här
http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=681
som du får ta. Blir det inte tillräcklig upplösning så kan jag maila originalen.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Inläggav Fredrik Klint » 24 jan 2008, 21:53

Tack för tipset! De bilderna hade jag missat...
Mest intresserad av bärgningsbilar - Har Du nya/gamla bilder på svenska bärgare? Ta gärna kontakt.
Fredrik Klint
 
Inlägg: 357
Blev medlem: 22 dec 2007, 21:06


Återgå till Allmänt Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster