Vänlig förfrågan

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Vänlig förfrågan

Inläggav Thomas Almen » 14 jan 2008, 19:18

Anders A-son, vilken typ av litteratur söker du till 85:an. Kan kanske ha nåt.
Thomas Almen
 

Re: Vänlig förfrågan

Inläggav Anders Ason » 14 jan 2008, 19:57

Thomas Almèn skrev:Anders A-son, vilken typ av litteratur söker du till 85:an. Kan kanske ha nåt.


Har förstått att det är en ganska ovanlig bil. Kan det bero på en liten serie, upprostade, nerkörda och skrotade eller att de inte är eller har varit så intressanta? Själv har jag inte stött på en enda likadan. Kanske det inte var någon lyckad modell för den verkar ha försvunnit i nyproduktion ganska snabbt (för svag turbomotor, 200 hkr?).

Vad jag lyckats få tag i är en instuktionsbok, verkstadshandbok på DS8:an och några kopior ur SCANIAs reservdelskatalog på olika detaljer.

Vad som vore intressant är försäljnngsbroschyrer, tidn. MIL med artikel när den presenterades, VST-handbok eller annan bild o text om bilen, exempelvis när den är i arbete.


/Anders
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5614
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Inläggav Thomas Almen » 14 jan 2008, 21:57

Hör av dig på 070/8958154, så kan jag tala om vad jag har. Såg förresten att det redan fanns ett ämne som hette LBS 85, hade ju kunnat lagt in frågan där :oops:
Thomas Almen
 


Återgå till Allmänt Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster