Det släpet måste ha varit väldigt vingligt antar jag. Men det är ändå rätt så fantastiskt hur luftfjädringen har utvecklats under åren. Fulluftfjädrade ekipage har ju ändå inte blivit så vanliga förrän nu på senare år. Bara det att kunna höja och sänka bilen så att flaket passar till lastkajen var ju helt underbart när den möjligheten kom.
På tal om Schweiz och deras fordonsrestriktioner...och bara liite OT
Jag lastade papper på Munkedals Bruk alldeles i början när vi hade fått 2,6 meter i Sverige, när det kom en schweizare och skulle lasta bredvid mig. Hans F89 var 18 meter lång, 3,7 meter hög och 2,3 meter bred. Min F12 var 24 meter lång, 4,5 meter hög och 2,6 meter bred. Så han var vederbörligen imponerad redan när han kom över till mig för att prata lite, sedan tittade han in i släpet...skakade på huvudet och gick. Det såg ut som om han trodde att han skulle få plats med hela sitt ekipage i mitt släp

Det är synd att man inte var fotointresserad på den tiden, sådana skillnader på fordon förekommer knappast idag.
Har schweizarna kvar den smala bredden och de låga totalvikterna förresten?
/Stellan