Volvo LV60

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Volvo LV60

Inläggav matsrasa » 23 jul 2022, 16:22

Det skulle kunna vara G 119. Jag har inte tänkt på dekorlinjerna tidigare. Backspeglarna ser ut att vara samma, men jag kan inte se sökarlyktan på taket på sista bilden. Får försöka följa upp det spåret.
Båda männen på bilden var chaufförer. Han med mössan övertog sedan trafikrättigheten men såvitt jag vet efter kriget när bränsle blev tillgängligt igen och jag tror inte bilen fanns kvar då. Min far körde mjölk med häst under något år efter han kommit hem från beredskapen. Bör ha varit 1943 för han berättade att det ibland var så kallt att han mestadels måste gå för att inte förfrysa. Mjölken hade ofta frusit i krukorna när han kom fram till mejeriet.
Det var nog modernt med vegamössor bland chaufförer men jag har aldrig lyckats se vad som står på märkena.
matsrasa
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 02 jul 2022, 13:48

Re: Volvo LV60

Inläggav S-V L44 » 04 aug 2022, 12:48

V.v. kolla om du fått något PM, Matsrasa.
Jag har försökt skicka ett eller t.o.m. två PM de senaste dagarna. PM som ligger i min utkorg, men jag kan inte se dem som skickade därför är jag osäker om du fått det/dem.
Det gäller LV64:an.
// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2347
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: Volvo LV60

Inläggav Per Thomson » 05 aug 2022, 18:43

S-V L44 skrev:V.v. kolla om du fått något PM, Matsrasa.
Jag har försökt skicka ett eller t.o.m. två PM de senaste dagarna. PM som ligger i min utkorg, men jag kan inte se dem som skickade därför är jag osäker om du fått det/dem.
Det gäller LV64:an.
// Kjell N

När det gäller PM måste man komma ihåg att rensa såväl in som utkorg då de begränsas till 50 sparade meddelanden. Använd forumets kontrollpanel som hittas uppe till vänster på huvudsidan.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster

cron