Klassiska Lastbilar #5.

Ännu ett läsvärt nummer.
Reportaget från Eskilstuna var kul. Det dök upp en hel del bekanta ansikten. Och fordon
med för den delen.
Det fanns även ett reportage från Svartå. Där stod jag en lång stund och tittade på en Myrslok.
Det är sällan man har tillfälle att se en sådan på nära håll. Nu fanns den bilen ävenledes i Tid-
ningen.
Gamla foton blir allt sällsyntare, men nu fanns det en rundnos med, där man sysslar med att lasta
sågtimmer. Det där var något man med viss nyfiken häpnad såg som barn, det att "vagnchefen"
stod på hyttaket och manövrerade kranen med två spakar. Andremannen fick stå på marken och
sköta saxen. Alternativt styra med en kort båtshake.
Bussartikeln var som så ofta läsvärd. En "futuristisk amerikanare" hette EAGLE, men tycks bortglömd.
Bortglömd var även "Kålmasken". Se tråden kålmasken. Ängbybussarna var intressanta företeelser.
Speciellt de långa Scaniorna.
Malte E.
Reportaget från Eskilstuna var kul. Det dök upp en hel del bekanta ansikten. Och fordon
med för den delen.
Det fanns även ett reportage från Svartå. Där stod jag en lång stund och tittade på en Myrslok.
Det är sällan man har tillfälle att se en sådan på nära håll. Nu fanns den bilen ävenledes i Tid-
ningen.
Gamla foton blir allt sällsyntare, men nu fanns det en rundnos med, där man sysslar med att lasta
sågtimmer. Det där var något man med viss nyfiken häpnad såg som barn, det att "vagnchefen"
stod på hyttaket och manövrerade kranen med två spakar. Andremannen fick stå på marken och
sköta saxen. Alternativt styra med en kort båtshake.
Bussartikeln var som så ofta läsvärd. En "futuristisk amerikanare" hette EAGLE, men tycks bortglömd.
Bortglömd var även "Kålmasken". Se tråden kålmasken. Ängbybussarna var intressanta företeelser.
Speciellt de långa Scaniorna.
Malte E.