Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
StefanM skrev:........På nåt vis så kan man nog se 50tal till 2000tal som nåt väldigt väldigt unikt i människans historia och jag är på nåt vis väldigt glad att jag föddes i den perioden. Den som inte upplevde den perioden själv kommer aldrig att förstå.
Drängen skrev:Räknar man 40 mil på tre dagar blir det kanske inte lika hårresande, många träffar söderut ligger ju på runt 10-15 mil för en dag. Bakgrunden är att jag vill locka likasinnade hit upp, och törs nog påstå att det är en unik sväng, åtminstone i Sverige. Nackdelen är att många kan få lång framkörning. Men jag försöker öka intresset och aktiviteten här uppe.
StefanM skrev:Problemet är ju att tillväxten är otroligt svag och de som tycker saker är oftast de generationer jag nämnde tidigare. Dvs mest äldre som vill bejaka nostalgin. Jag tycker själv att det är otroligt tråkigt att åren går men svårt att komma ifrån........De ungdomar idag som är roade av lite atraktorer och sånt kommer såklart fortsätta men det är bara en generation.........Deras barn kommer troligen inte intressera sig för nå gammalt.......osv osv....Är ju samma lika med 20-30tals bilar idag. T-fordar och sånt. Ingen tillväxt alls att tala om. Bilarna vet jag inte var dom håller hus.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster