Klassiska lastbilar #7

Men,
ingen diskussion om detta nummer
Hesselmanartikeln kastade jag mig över direkt, fantastiskt intressant, trodde jag hade rapporterat den här men det var nog bara per telefon jag diskuterat artikeln kom jag på nu. En liten undran smyger sig på, blev Injector verkligen utkonkurrerade? Var det inte så att Wallenberg lockades av köperbjudandet från Bosch? Jag kanske får revidera min uppfattning för Bo har nog källforskat ordentligt.
Terbergartikeln var även den superintressant. Jag körde ju mycket på Holland i mitten på 60 -talet och minns särskilt de konverterade GMC bilarna. En sådan GMC var konverterad från 2-axlig till 3-axlig och för att få drivning på sista axeln var den förbunden med drivaxeln medelst en kilrem placerad mellan tvillinghjulen.
Upptäcker nu att diligensartikeln återstår att läsa.
ingen diskussion om detta nummer

Hesselmanartikeln kastade jag mig över direkt, fantastiskt intressant, trodde jag hade rapporterat den här men det var nog bara per telefon jag diskuterat artikeln kom jag på nu. En liten undran smyger sig på, blev Injector verkligen utkonkurrerade? Var det inte så att Wallenberg lockades av köperbjudandet från Bosch? Jag kanske får revidera min uppfattning för Bo har nog källforskat ordentligt.
Terbergartikeln var även den superintressant. Jag körde ju mycket på Holland i mitten på 60 -talet och minns särskilt de konverterade GMC bilarna. En sådan GMC var konverterad från 2-axlig till 3-axlig och för att få drivning på sista axeln var den förbunden med drivaxeln medelst en kilrem placerad mellan tvillinghjulen.
Upptäcker nu att diligensartikeln återstår att läsa.