ÅHS Resa till Holland.

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

ÅHS Resa till Holland.

Inläggav herrstina- » 23 maj 2019, 22:30

Jag har arrangerat två resor av det här slaget, och hade gärna gjort fler eftersom det visat sig vara väldigt uppskattat, dessutom tycker jag själv att det är kul. Tyvärr har inte alla inblandade arbetat åt samma håll så det blir inte fler resor i den här regin, däremot har jag just i dagarna köpt mig en väldigt fin buss för att roa mig med bla. den här sortens resor till självkostnadspris för den som är intresserad.

Den som är sugen på att hänga med får gärna höra av sig, så får vi se om programmet passar.

Stina.

60408935_466893507390093_9042979905729462272_n.jpg
60408935_466893507390093_9042979905729462272_n.jpg (350.58 KiB) Visad 5493 gånger
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: ÅHS Resa till Holland.

Inläggav S-V L44 » 24 maj 2019, 12:12

Herrstina skrev :
...... Tyvärr har inte alla inblandade arbetat åt samma håll så det blir inte fler resor i den här regin ........

Det var ju ett väldigt tråkigt beslut eftersom de två genomförda resorna i huvudsak, för mig, varit väldigt intressanta och givande.
Du skall ha all heder för fint genomförda arrangemang, Stina.

Några egentliga slitningar åt olika håll under de här resorna har åtminstone jag inte märkt någonting av.
Visst hördes vissa kritiska kommentarer bland vissa resenärer under den senaste turen avseende planerade/oplanerade kissepauser, mer eller mindre korta förseningar av olika orsaker, knappt om mat (portionerna var kanske, i åtminstone, en restaurang inte anpassade för storvuxna, så det tröt tyvärr för sent ankomna till middagen).
Det kan ju bli så när ett större sällskap med olika viljor och behov kommer samman.
Det ser jag som naturligt, men dessa incidenter var inget som störde mig personligen och arrangemanget blev väl i sin helhet inte allvarligt lidande.

Det är ju upp till var och en att antingen deltaga eller att stanna hemma.
Förväntningar kan man naturligtvis få ha, men hur ofta blir förväntningar hundraprocentigt tillgodosedda?

Det är lite synd att du inte inhandlade ett flygplan.
Då kunde vi kanske arrangerat en liten trip till Nya Zeeland för att kika på ett riktigt fint och välskött lastbilsmuseum, enligt uppgift ett av världens största privata lastbilsmuseum med 270 fordon.
https://www.transportworld.co.nz/transport-world/
plus ett annat inte så långt därifrån, vilket kanske inte är lika välskött, men ändå intressant.
http://nttmuseumwanaka.co.nz/
Jag besökte på båda platserna för ett antal år sedan, men måste bara dit minst en gång till innan man tar på sig "träfracken".
En lång resa, men mycket väl värt det.

Du nämner Holland. Har du för avsikt att åka till De Rijke transportmuseum strax sydväst om Rotterdam?
Jag har varit utanför deras port vid minst två tillfällen i samband med tjänsteresor, men det har tyvärr inte varit öppet vid något av dessa tillfällen.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2347
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: ÅHS Resa till Holland.

Inläggav herrstina- » 24 maj 2019, 21:21

Det gläder mig att du uppskattat utflykterna Kjell, det har nog de flesta gjort. Tyvärr funkade inte maten särskilt bra på hotellet i Hamburg, av det lärde vi oss att inte bo där fler gånger.

Det är inte där problemen ligger, de är mer "organisatoriska" därför väljer jag att dra mig ur. På det viset kan jag roa mig på mitt sätt och dom som har andra preferenser gör på sitt sätt, på det viset undviks framtida osämja.

Min tanke är att göra några resor varje år, det behöver inte med nödvändighet handla om gamla lastbilar, det finns gott om intressanta ställen på rimligt avstånd i Norra Europa. Prora, Penemünde, Niederfinow, bara för att nämna några. Jag har en del idéer men vill gärna ha lite input dels på ställen som skulle kunna vara intressanta, dels på hur många övernattningar som kan anses vara acceptabelt. Rent kostnadsmässigt antar jag...

Problemet med flygmaskiner är att jag inte har någon pilot, men en resa till Nya Zeeland vore inte helt fel...

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg


Återgå till Allmänt Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster