Det kan nog stämma, Stina.
Senast jag var i Kina för ett par år sedan åkte jag den alldeles utmärkta motorvägen mellan Beijing och Tianjin, en sträcka på cirka 10 mil, och då såg jag karavaner av ekipage liknande denna.

- Hongyan Steyr PR China - 15544.jpg (113.33 KiB) Visad 13672 gånger
Skillnaden var att trailern hade uppskattningsvis 2.5 meter höga "containerliknande" fasta sidor.
Vi körde säkert om 50 sådana här, alla gröna, och varje ekipage var topplastat med rivningsmaterial såsom betong, murbruk och tegel som förmodligen skulle användas som landfill i "Beijings hamnstad" Tianjin.
På bilarnas hyttsidor stod kinesiska tecken och siffrorna "330" om jag inte minns fel och bilarna gick inte fort, kanske runt 30 km/hr trots motorväg och slätt landskap.
Man kan ju föreställa sig tågvikten med den lasten, och kombinationen med en motorsvag dragbil och kanske tvivelaktiga bromsar var säkert orsaken till de låga hastigheterna.
Det var också lite märkligt att trots att det förkom en riklig mängd av dessa gröna ekipage i vår färdriktning så mötte vi inga, varken tomma eller lastade som såg ut på samma sätt.
// Kjell N