Klassiska lastbilar v.s Veteranlastebilen.

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Klassiska lastbilar v.s Veteranlastebilen.

Inläggav herrstina- » 23 mar 2016, 23:24

Jag är lite kluven, jag gillar när grejorna ser bra ut, samtidigt finns det vissa bilar som ska ha sin patina och se lite sletna ut.
När det gäller kostnader är det här inte någon billig hobby, men det är inte golf heller...

Nog finns det någon som har lite plats över i området runt Degerfors för en billigare slant, jag körde runt lite när vi var i Svartå förra året och det stod lokaler tomma lite överallt tyckte jag. Det borde finnas någon bonde som har plats över i någon gammal loge, annars får du spika ihop ett tält och lagra grejorna tills lokalfrågan löst sig. Har du hittat bilarna du drömt om ska du inte släppa dom för lätt.

Själv har jag ett annat problem, alla som skulle delta i de här aktiviteterna insåg att saker inte gör sig själv och att man kan bli både trött och skitig när man håller på, alltså är jag helt själv i verkstaden när det hålls på. Jag saknar den sociala biten med skitsnack, någon som kan komma med en extra hand när det behövs och bolla problem med när de dyker upp, för det gör dom.

Konsekvensen av det här är att jag i princip har bestämt mig för att slutföra de projekt som är på gång och skippa de som står på tur och i stället ägna mig åt att köra med bilarna som är färdiga.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-

Re: Klassiska lastbilar v.s Veteranlastebilen.

Inläggav Thomas Almen » 24 mar 2016, 06:40

Dessvärre är prisbilden som jag säger i området. Försökte komma in i lokalerna i Svartå, men det är tydligen uppköpt av ett snickeri i Örebro. Tält är ett alternativ, men yta måste hårdgöras, plus att jag gärna vill ha en vettig värmekälla. I nuläget finns faktiskt inte tid eller ekonomi till det.
Thomas Almen

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack