Julnöt

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Julnöt

Inläggav Bo Abrahamsson » 05 dec 2010, 00:46

Kan det möjligen vara en Volvo ( buss)? Den tredje spalten syns bara till hälften men det kanske bara är jag som inte begriper hur jag ska göra för att se hela då jag är totalt intilligentsbefriad iallafall när det gäller datorer :lol:
Hälsningar Bosse
Bo Abrahamsson

Inläggav Stellan » 05 dec 2010, 00:52

Jag är precis lika dum när det gäller datorer, men jag kanske har bättre tur när jag rör omkring på tangentbordet för på min skärm ser jag hela bilden :P Jag är lite nyfiken på varför du tror att det är en buss, detta är ju ett lastbilsforum :mrgreen: :wink:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Kjell T » 05 dec 2010, 01:37

Gissning: en sopbil med 3-stegs automat och 5,43 i bakaxelutväxling.
Kjell T

Inläggav Stellan » 05 dec 2010, 16:15

Det kanske inte är snällt att retas så här inför julen, men det är ganska svårt att låta bli ibland när andan faller på :P

Det är mycket riktigt en buss, en B59 som såldes i Ryssland. Något som jag tror var ganska sällsynt på den tiden, de hade ju ett antal busstillverkare själva inom östblocket.
Bild

Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Skandinaven » 05 dec 2010, 16:54

Ha ha ha, om ni vil vide något information om denna instruktionen på Volvo bussen, då bara fråga mig, ingen problem då.
Hälsn. Skandinaven
Skandinaven

Inläggav Lars-Gunnar » 05 dec 2010, 22:12

Ser att den är byggd på Finska tillverkaren Wiimas kaross.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav Skandinaven » 06 dec 2010, 10:09

Stellan,- jovist har dom själv busstilverkera i Ryssland, men väldig månge sager händes after sovjet sammanbrud, på 1991 talet.
Överalt i Ryssland, även langt inne i Sibirien, då kjörer många, ( for dom ) nyare bussar, från vesten av. Det är typiska Volvo & Scania bussar + många Mercedes, från 80 talet.
3 år sidan, jag var med en del av dom bussar, rundt i olika stader, såvel i Moskva, som langt inne i Sibirien, ca. 6000 km avstand från Danmark. Bussarna blivar inte målet i city färgerna å innen i dom, kan man endnu läsa skylten upp ved chaufföran, " bitte nicht mit dem fahrer sprechen "

/Skandinaven
Skandinaven

Inläggav Bo Abrahamsson » 06 dec 2010, 18:34

Stellan skrev:Jag är precis lika dum när det gäller datorer, men jag kanske har bättre tur när jag rör omkring på tangentbordet för på min skärm ser jag hela bilden :P Jag är lite nyfiken på varför du tror att det är en buss, detta är ju ett lastbilsforum :mrgreen: :wink:

/Stellan

Överhuvudet i huset är importerad från Litauen, där var alla tvingade att kunna ryska under kommunisttiden :lol:
Hälsningar Bosse
Bo Abrahamsson

Inläggav Anders Ason » 06 dec 2010, 22:18

Såg du var med i MIL som kom idag Bosse A. Kul!
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack