Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Noxcania skrev:Klickar "gilla" på några inlägg...
Som du själv säger, oerhört grov jämförelse. Har upplevt en del situationer där "clownkläderna" faktiskt räddat liv. J-la jåll, på ren jämtska. Se och synas kan inte vara så svårt att förstå. Måste finnas viktigare saker att hänga upp sig på.mats-oh skrev:Kan dessutom tillägga att full saftblandarutrustning och dessutom uppfällbar på mast inte räckte i belysning för den stackars bärgare som blev ihjälkörd för ett antal år sedan i Fjärås.
Han försökte bärga en bil i skymningen på E6an utanför Fjärås (alltså MYCKET blink) men ändå kommer en bil och bränner rakt in i bilen som bärgas vidare in i bärgaren där den i princip flyger över bärgaren. Ja Den personen såg inte dessa blinkljus. Men varselkläder hade kanske gjort susen.
Förlåt detta är grovt , men om folk inte ser mänskor röra sig i miljön dom kör i så ska dom kanske inte framföra fordon!
Jag är inte emot varselkläder men från år till år ska det mer reflexer gula , oranga kläder men det är ju det som är problemet!
Om man inte kan se ska man inte köra.
Vi yrkeschaufförer ska genomgå läkarkontroller var femte år men ingen annan. (där det ingår bla synkontroll och och annat)
Jag tycker faktiskt inte vi ska behöva gå runt med clownkläder!
Dessutom 35 timmar ykb clowntid var femte år.
Noxcania skrev:Tror att alla säkerhetsgrejjor får folk att slappna av alldeles før mycket, e nog en tjurskallig typ men om man inte ser en bil i solsken med släckta lysen så vetifasen om man passar vara i trafiken utan assistent, folk har blitt slappa, ser ju varje vinter hur nya "säkra" 4x4 ligger i dikena.
Visst behøvs lysande kläder men de borde va skillnad på dom.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster