Hejsan.
Ser att ni snackade lite om den röda N86an (vilket jag tror jag visat bild på här tidigare).
Vet inte vad ni räknar som bedrövligt skick, men så illa är det väl ändå inte?
Den N86an kom hit ut till stockholms skärgård för kanske 10? år sedan.
Erik (en äldre man jag känner) köpte den uppe i Jämtland om jag inte minns fel.
Om Erik är släkt, eller bara kände ägaren innan Erik vet jag inte, men antagligen fick han nys på bilen då han brukade åka upp och jaga.
Bilen kördes inte allt för mycket, något vedlass då och då samt att Erik var med och lossade grusbåt åt oss.
Minns att motorn och turbon var miljoner gånger piggare än vår F86 -74 (som är riktigt slut).
Ett fullt gruslass i uppförsbacke och turbon bara ven, medans motorn ville ha en högre växel, och en högre växel (tvärt om mot vår F86).
N86an hade original? färgen hela tiden som Erik ägde bilen, och texten fanns kvar på dörrarna, om än svagt.
En sommar när vi hade grusbåt ute så åkte jag med Erik för att stänga luckan (han har problem med knäna) efter varje vända.
Hann väl köra 2-3 lass genom "byn" här på ön där vi bor, innan vi blev stoppade av en som kom från Jämtland och kände igen bilen, möjligtvis släkt till tidigare ägare.
Kranen var aldrig riktigt bra när Erik hade den, den var klen, alltså något som inte stod rätt till riktigt.
Sen frös hydraulsystemet på vintern för att vatten tog sig in någonstans i hydraulsystemet.
Bilen stod mer och mer och Erik sålde bilen till en nära vän (Mats) här på ön som varken helrenoverade den, eller lät den förfalla.
Rosten började sakta komma, och delar av original-lacken slipades ner och grundades, därför den ser ut som den gör.
Mats valde efter ett år eller 2 att flytta, och hade inte möjlighet att ta med sig bilen, så den såldes till (nuvarande ägare?) en här utanför stockholm, dock lämnade N86an ön.
Vet inte om jag har lagt upp bilderna tidigare, men lägger upp dom igen ifall det är någon som vill se.
Ska även leta om jag har någon bild på N86an innan den blev av med original-lacken.
Lossning av grusbåt 2009 05 11

Dagen Mats sålde N86an 2010 05 05

Här fastnade även vår F86 med på bild

MVH Johnny