Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Bo Norvinge skrev:LS76:an från 1967 deltog på Trucking festival, på Tjolöholm 1991.
Jag stod bredvid den när jag ställde ut min Svelastbil.
Den ägdes då av Tommy Nilsson i Klagstorp.
Fixade fram en skärmdump på min bild (sv/v), men ska rota fram originalbilden och skanna den vid tillfälle.
herrstina- skrev:Udda skapelse! Jag hade en gång en skapelse som fick epitetet "Den e ful så den e fräck", den här hamnar i samma kategori.
Den ser ganska fräsch ut, eller är det som vanligt bättre på bild?
Stina.
aufan. Kan du kanske hjälpa mig att hitta debatterna. Jag hittar inget om den här inne. Jag ska fixa den. Fast på mitt eget sättNoxcania skrev:Den har debatterats här tidigare, f-modligen #2 kult-bil efter Svempas 1:a värsting.
Att inte spara den i detta skick vore dumt, även om de inte e min stil.
Kjell T skrev:Skall man vara korrekt så har det mig veterligen aldrig funnits någon Scania 76, endast Scania-Vabis 76. Kanske jag är den enda som störs när det inte är korrekta benämningar. Förekommer tyvärr samma felaktigheter i tidningar också. Vore det inte skäl att skilja på tal- och skriftspråk?
Anders Ason skrev:Kjell T skrev:Skall man vara korrekt så har det mig veterligen aldrig funnits någon Scania 76, endast Scania-Vabis 76. Kanske jag är den enda som störs när det inte är korrekta benämningar. Förekommer tyvärr samma felaktigheter i tidningar också. Vore det inte skäl att skilja på tal- och skriftspråk?År 1911 blev Scania och Vabis hopgifta men har glömt (går ju att slå upp) när skilsmässan kom och Vabis fick dra?
Det var ju ändå ett ganska långt äktenskap![]()
Kjell T skrev: . . .
I MIL nr 3 år 1969 står ännu nere på sid 3 MIL "Scania-Vabis tidning".
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster