Motorerna var sexcylindriga och var initialt en DB på 55 hk, men senare exemplar fick en EB motor på 65 hk.
Eftersom vi inte vet årsmodell och/eller chassinummer på din släktings bil så kan det ännu inte fastställas vilken motor bilen hade.
Totalvikten på dessa vagnar låg mellan 5400 och 5600 kg, varav lastvikten var cirka 3000 kg eller strax däröver.
F.ö. blev många av de här chassierna påbyggda med busskarosseri.

- Volvo LV64 LF - 1931 - Karlskrona-Växjö Järnväg CWJ - (Foto från Digitalt Museum.se - JvmKDAF05366).JPG (272.12 KiB) Visad 10384 gånger
Den här bussen tillhörde Carlskrona-Wäxjö järnväg (CWJ) och trafikerade bl.a. linjen Lessebo-Kosta-Lenhovda.
Bussen införskaffades av järnvägsbolaget i juli 1931 med placering i Växjö (G-län).
I maj 1934 flyttade järnvägsbolaget bussens placering till Rödeby (K-län).
I november 1935 flyttade samma järnvägsbolag bussen återigen till Växjö (med placering i Ekeberga socken i G-län).
Man kan anta att fotot tagits när bussen placerats i Ekeberga socken, men ...?
Bussen skrotanmäldes slutligen i oktober 1939.
F.ö. borde det inte vara fullständigt omöjligt att ta reda på registreringsnumret på din släktings fordon eftersom de måste ha varit trafikbilar och därmed ha trafiktillstånd.
Eftersom du känner ägarens namn måste det gå att söka bland trafiktillstånden i berört län, och där finns alltid registreringsnumret antecknat. Så ser det åtminstone ut i Malmöhus län, men detta kan kanske variera i olika delar av landet.
Kontakta ditt Landsarkiv för att undersöka saken.
// Kjell N