Sista riktiga utgåvan av husbibeln.

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Sista riktiga utgåvan av husbibeln.

Inläggav Drängen » 24 maj 2024, 19:48

Det var inte med nån bubblande glädje man tömde postlådan idag. Beskedet som följde med Klassiska lastbilar var inte direkt upplyftande, även om jag vetat om det ett tag. Prenumerera på Trailer är inget alternativ för mig, tycker Truckingen har spårat ur, med knappt brukbara bilar. Liknande hände med Veteranlastebilen i Norge för ett par år sen, och dom miste nog större delen av läsekretsen. Kan inte låta bli att undra hur andra tidningar inom koncernen berörs, om det är fler neddragningar. Hur som, en recension ska jag kosta på mig ivartfall. Två 76:or som jag har en viss anknytning till var med, sånt är alltid kul. Liljas gröna 63:a som började karriären i Kövra hos Ove Olsson t.ex. Oves företag lever i bästa välmående under namnet Grus-Oves, inriktat på krossning runt om i landet. Ove var dessutom en mycket duktig rallyåkare på 70-talet, med bl a BMW 2002 tii. Dessutom stammar Lill-Eriks från pappa Per Olssons åkeri. Roland Jonsson som ägde urmakarens 76:a som ny träffade jag i Östavall för några år. Han berättade att han blev närapå idiotförklarad när han köpte en tvåaxlig Ilsbovagn till bilen. Killen som körde bilen ny träffade jag också för några år sen, han var numera arbetsledare för ett Heatinggäng hos NCC. Han berättade att backen upp från gropen söder om "Flygrakan", mitt mellan Östersund och Sundsvall fick tas på låga ettan med lass. Hoppas innerligt nåt förlag är smart nog att dra igång en tidskrift för oss dårar. Bengt verkar kunna bli tillgänglig för att hålla i trådarna.
IMG_20240524_193245418.jpg
IMG_20240524_193245418.jpg (368.28 KiB) Visad 289 gånger
Senast redigerad av Drängen 24 maj 2024, 22:17, redigerad totalt 1 gång.
Drängen
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 09 jan 2021, 16:08

Re: Sista riktiga utgåvan av husbibeln.

Inläggav Kjell T » 24 maj 2024, 21:22

Detta var ingen trevlig nyhet!
Kjell T
 
Inlägg: 2245
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

Re: Sista riktiga utgåvan av husbibeln.

Inläggav Noxcania » 24 maj 2024, 22:44

Kan tänka mej en hel rad fula ord om detta men "USCH!" får duga... :(
Noxcania
 
Inlägg: 1316
Blev medlem: 08 dec 2014, 01:16
Ort: Skåne

Re: Sista riktiga utgåvan av husbibeln.

Inläggav Åkarns Kalle » 02 jun 2024, 22:44

Ajdå inte roligt....
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle
 
Inlägg: 829
Blev medlem: 15 aug 2007, 12:36
Ort: Gnarp


Återgå till Allmänt Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster