
Turen gick Ängelholm-Båstad-Ängelholm, alltså en intressant sträckning över Hallandsåsen som någon gång i framtiden inte kommer att finnas kvar.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
arnfinn skrev:Den førerkabinen er den tøffeste jeg noensinne har sett, ikke trenger man å kunne sveise heller ved renovering
flak skrev:Tåg och lastbilar har ju tävlat med varann och ingen vinnare har utsetts ännu, kanonfint lok som fortfarande rullar.
Det gör dock inte detta lok som står uppställt utanför ett glasbruk i Orreforstrakten.
flak skrev:Tåg och lastbilar har ju tävlat med varann och ingen vinnare har utsetts ännu, kanonfint lok som fortfarande rullar.
Det gör dock inte detta lok som står uppställt utanför ett glasbruk i Orreforstrakten.
Sudde skrev:flak skrev:Tåg och lastbilar har ju tävlat med varann och ingen vinnare har utsetts ännu, kanonfint lok som fortfarande rullar.
Det gör dock inte detta lok som står uppställt utanför ett glasbruk i Orreforstrakten.
Var med vid flytten av detta lok från Nybro till Målerås, bifogar en bild som kanske inte bevisar att lastbilar klår järnvägen men ändå
Sudde skrev:Loket utan tender vägde någonstans mellan 35 och 40 ton, tendern fick en egen transport, vägde nog 12-15 ton. Kranen är en 100 t Demag
Anders Ason skrev:Sudde skrev:Loket utan tender vägde någonstans mellan 35 och 40 ton, tendern fick en egen transport, vägde nog 12-15 ton. Kranen är en 100 t Demag
Tack, är själv lite på spåret men det kanske inte är den bästa platsen att vänta på tåg på?
ps väntar på tankvagnen men trafiken är ju inte så tät
(men det är trafik! få väl ta tåget hem också)
Jag är också något lättare och kan gå stadigt själv.
Är inte på lyset, enbart på spåret.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster