av Gösta » 15 okt 2015, 23:15
Stanna här du, här är det tryggt och bra, Ingen som fyar här inte. Vad är det för typ av buss du har, själv har jag en godsrummare 1958, en skvader 1954 som kan ses i mitt avatar, och en B510 1950. Alla av märket Volvo, Ja en buss till också men den är lite knepig att beskriva Den heter i alla fall B54, så visst finns det intresse av bussar bland många medlemmar här
Kan också ha ett tips om en motor Det var en medlem i Husbussens vänner som gick ur tiden för inte så länge sedan, denne man var boende i Rättvik och hade en buss som var boinredd och hade troligen en D7 motor, ägaren ville ha lite bättre fart uppför, så han skaffade sig en något nyare buss för att ta motorn från.
Donatorbussen blev stående en kortare tid efter frånfället, men den togs om hand av Roland Petterson i Rättvik och förpassades till hans skrot.
Bussägaren hade stor kännedom om busstypen ifråga, och han visste vad han gjorde, så troligen är det ett bra motoralternativ. Hade ett litet finger med i spelet när husbussen skulle säljas , Den går därför nu här i Åsarna, ja inte hos mig, men hos en familj i grannskapet
Förresten välkommen hit! Vi ska försöka ta han om dej och din buss på bästa sätt.
En kaka gör ingen fet