Maj månad - Rally time

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Maj månad - Rally time

Inläggav Per Thomson » 20 apr 2007, 16:27

Nu börjas det så alla är väl upptagna med att damma av sina ögonstenar som stått gömda under vintern. Det är väl därför ingen har tid att skriva i detta forum.

Först har vi det kända Tunga Rallyt Väst i Göteborg den 5:e, sen har vi Tunga Masträffen i Borlänge 11-13 maj, ett samarrangemang mellan ÅHS och Vägverket. Jag mins de intressanta föredragen som Vägverket presenterade förra året. På vägen dit förra året var vi en karavan som tog lite gamla vägar utmed Dalälven. Vi var ute i god tid så vi hann även besöka Sellnäs en bit söder om Borlänge och bese en imponerande samling av entreprenadmaskiner.

Förutom dessa två evenemang avser jag också att hinna med Smålandsrundan som har Skillingaryd som bas. Det blir den 19 maj och jag minns sedan förra året den trevliga logimöjligheten i militärkasern strax intill där bilarna parkeras. Förra året när jag körde upp till Skillingaryd (från Hbg) så bannlyste jag den nya E-fyran och valde i stället den gamla riksettan som på flera håll även märkts ut på ett föredömligt sätt. Den gamla vägen passade mycket bättre för min L76:a med bakaxelutväxling 5,13:1.
Dagen innan Smålandsrundan håller ÅHS årsmåte i närheten av Skillingaryd.

Veteranhälsningar
PER Thomson.
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Re: Maj månad - Rally time

Inläggav Anders Ason » 23 apr 2007, 21:32

admin skrev:Nu börjas det så alla är väl upptagna med att damma av sina ögonstenar som stått gömda under vintern. Det är väl därför ingen har tid att skriva i detta forum.

...hinna med Smålandsrundan som har Skillingaryd som bas. Det blir den 19 maj och jag minns sedan förra året den trevliga logimöjligheten i militärkasern strax intill där bilarna parkeras. Förra året när jag körde upp till Skillingaryd (från Hbg) så bannlyste jag den nya E-fyran och valde i stället den gamla riksettan som på flera håll även märkts ut på ett föredömligt sätt. Den gamla vägen passade mycket bättre för min L76:a med bakaxelutväxling 5,13:1.
Dagen innan Smålandsrundan håller ÅHS årsmåte i närheten av Skillingaryd.

Veteranhälsningar
PER Thomson.

Finns det några mera detaljer om Smålandsrundan?
Användarvisningsbild
Anders Ason

Inläggav Per Thomson » 23 apr 2007, 22:54

Skillingaryd -Klevshult - Hagshult - Nydala - Vrigstad - Tomtabacken - Malmbäck - Hok - Vaggeryd - Skillingaryd.
Kontakta Lars Ljungqvist 0705 770435 eller 0370 - 701 34
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Anders » 11 maj 2007, 21:39

Skulle ha åkt smålandsrundan i år, men tyvärr blev det inte så. Men jag hoppas att det finns någon som tar lite bilder på alla fina ekipage.
Har själv en hel del bilder och små filmsnuttar(tyvärr bara tagna med digitalkamera) från Åkarsvängen förra året. Egentligen skulle man ha satt sig i någon av backarna och bara lyssnat på ljudet från alla Regenter och Titaner.
Användarvisningsbild
Anders

Återgå till Allmänt Veteransnack