Jag försöker inte vara et Troll och jag är Amerikan själv, men varför är det så många Amerikanare som ger Europeiska lastbilar så mycket stryk? I hör vanligen kommentarer som ”De är fikusar, De är fula, anskrämliga, De är avskräde, De är billigt gjorda” och så vidare. Jag brukar inte gilla Europeiska lastbilar, men efter resor till Europa under alla dessa år så har jag börjat tycka om dem. Den enda Euro Lastbil jag inte gillar är dessa långhuvade lastbilar av Scanias märke. Utom denna tycker jag om flesta av Europas Frambyggda lastbilar. Åtminstone Euro lastbilarna är långt före i teknologiskt och säkerhetshänseende. De har bromsskivor, synkroniserad transmission, bättre automatisk transmission som inte slösar på bränsle etc.
Någon av er Amerikanare som gillar Europeiska lastbilar?
Här är den Scania som jag talade om:
http://www4.picturepush.com/photo/a/...4-13%29.jpg?v0
Första svaret:
Riktiga Amerikanare köper Amerikanskt!
Svar från Zagreb/Kroatien
Förr eller senare vill allting bli likadant
Titta hur ni nu har Volvo/Mack motorer liknande våra, men jag tänker att dessa är bättre versioner.
Ni har nu MAN`s motor I International
Ni har nu DAF MX motorer I Peterbilt/Kenworthou
Ni har nu nu MB´s motorer i Freightlinner and Western Star (Mercedes hade ett stort fel 1996-7-8-9 så de är nu försiktiga och det är därför de skulle använda denna motor 3-4 år tidigare än i Mitsubishi and DD)
Också Cummins and Scania tillverkar några delar av motorer tillsammans.
Cat försvinner, lastbilsfabrikanter behöver förena deras krafter för att stanna kunna tävla med dess globalisering.
Också använder flera tillverkare här Rockwell-ROR axles som nu har blivit uppköpt av Meritor.
Ni har I-shift och Astronic
Så jag tänker detta är det mest realistiska kommentaren till idag.
Olika arbetsförhållanden kräver olika alternativ för lastbilar och det är det primära.
Detta var en brasklapp från en Amerikan till andra Amerikanare. Det är riktigt att Amerikanarna insinuerar å det grövsta och kallar de Europeiska lastbilarna för allt möjligt men de vill nog inte erkänna att de är akterseglade.
Länk: http://www.thetruckersreport.com/trucki ... -hate.html
Lars-Gunnar