Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
av Stellan » 28 mar 2008, 21:29
Den här tror jag (hoppas) blir svår att knäcka. Om det mot all förmodan är någon som vet något om den, så skulle det vara trevligt att också få öka sin kunskap om både märket modellen.

/Stellan
chaufför emeritus

-

Stellan
-
- Inlägg: 3078
- Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
- Ort: Göteborg
av Anders Ason » 28 mar 2008, 22:13
Hmm... ser ut som en blyg Sisu ( d v s utan ID)/Anders
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
-

Anders Ason
-
- Inlägg: 5697
- Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
- Ort: Linköping
av Thomas Almen » 28 mar 2008, 22:19
Verkar mer som nån licensad Volvo, huven måste ju komma från N-modellerna. Eller är det nån Scweizmodell från Volvo?.
-
Thomas Almen
-
av Bo Norvinge » 28 mar 2008, 22:21
Jag ber tusen gånger om ursäkt att jag inte kan vänta längre men Stellan får hitta på en ny bildgåta.
Volvo N6 och N7B. Den finns med i Volvo-boken.
Vad jag vill komma till är en fråga/efterlysning.
1988 när jag levererade gods till någon byggarbetsplats inom Volvos domäner hittade jag en N6:a.
Den var till färgen vit och blå. Har för mig att den var märkt AVA eller ADA - något slags företag i entreprenörsbranschen.
Med största sannorlikhet hade företaget inköpt denna för interna uppdrag på Volvos område.
Tyvärr hade jag ingen kamera till hands och det råder ju dessutom fotoförbud inom Volvos område.
Har någon sett denna och känner till var den finns om den finns.
Prototyper och lastbilar i starkt begränsad upplaga tillhör faktiskt favoriterna!
Med detta hoppas jag att denna tråd inte får ett abrupt slut utan kan bearbetas till fullo.
-

Bo Norvinge
-
- Inlägg: 2825
- Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
- Ort: Brålanda, Hedekas
-
av Anders » 28 mar 2008, 22:21
Edit: Bo Norvinge hann före

Det är en N6;a!
Exportmodell som aldrig setts till i Sverige
Men åker man till mocambique så kanske det finns en och annan kvar.
Anders
-

Anders
-
- Inlägg: 2332
- Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
- Ort: Oxelösund
av Stellan » 28 mar 2008, 23:13
Sicket folk...ni är omöjliga, men jag ska nog komma åt er förr eller senare
Det är en N7 B15 som mycket riktigt tillverkades i Mocambique.


/Stellan
chaufför emeritus

-

Stellan
-
- Inlägg: 3078
- Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
- Ort: Göteborg
av Anders » 28 mar 2008, 23:22
Stellan, är det bara jag, eller ser det ut som en svensk registerskylt på N7;an?

-

Anders
-
- Inlägg: 2332
- Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
- Ort: Oxelösund
av Stellan » 28 mar 2008, 23:26
Den har varit svenskregisterad en gång i tiden, ja. Men det vill jag själv forska närmare i...lite förmåner måste man ju få ha
/Stellan
chaufför emeritus

-

Stellan
-
- Inlägg: 3078
- Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
- Ort: Göteborg
av Anders » 28 mar 2008, 23:40
Jo, det är klart att man ska ha!
Fanns det inte någon liknande smalare N12;a för Schweiz också? Motsvarande den frambyggda CH230.
Anders
-

Anders
-
- Inlägg: 2332
- Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
- Ort: Oxelösund
Återgå till Allmänt Veteransnack
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster