För dig som gillar amerikanska lastbilar...

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

För dig som gillar amerikanska lastbilar...

Inläggav Fredrik Klint » 13 nov 2011, 22:04

Tänkte tipsa om sidan http://www.peterbilt.se
Här finns bilder, filmer och ett forum m.m. för de som ÄGER en amerikansk lastbil, inte nödvändigtvis en Peterbilt. I Sverige har ju också ett mindre antal Kenworths importerats, samt några Freightliner och enstaka Mack.
Vi pratar alltså 90-tals importer och därefter, på den gamla goda tiden såldes/importerades ingen Kenworth eller Peterbilt mig veterligen.

Om ni undrar varför jag skrev "ÄGER" med stora bokstäver så kan man inte bli medlem såvida man inte äger en amerikansk lastbil. Det blev jag varse för ett par dagar sen när jag hittade sidan och ville registrera mig.
Men det är i alla fall öppet för oss vanliga dödliga, så man kan tjuvtitta lite... (Nästan alla dessa jänketruckar som finns i Sverige är av äldre modell, så det passar ju veteranlastbilar).
Mest intresserad av bärgningsbilar - Har Du nya/gamla bilder på svenska bärgare? Ta gärna kontakt.
Fredrik Klint

Re: För dig som gillar amerikanska lastbilar...

Inläggav gunnilse » 13 nov 2011, 22:21

Då skall vi om min Loadstar räknas in ansökt medlemskap :mrgreen:
gunnilse

Inläggav Fredrik Klint » 14 nov 2011, 13:38

Hehe, återkom med rapport... :wink:
Mest intresserad av bärgningsbilar - Har Du nya/gamla bilder på svenska bärgare? Ta gärna kontakt.
Fredrik Klint

Inläggav gunnilse » 14 nov 2011, 18:09

Välkommen med öppna armar å fri bensin i ett år (om det nu var så bra) :lol:
Enda IHn skall surfa runt i det dolda :mrgreen:
gunnilse

Återgå till Allmänt Veteransnack