Vägmärkestest

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Vägmärkestest

Inläggav Per Thomson » 18 jun 2009, 16:00

Ber att få önska alla forummedlemmar en Glad och Trevlig Midsommar :!:

Om tid skulle bli över för en liten koll på forumet så meddelar jag samtidigt en liten test av vägmärkeskunskap :?:

IMG_1082_ss.jpg
IMG_1082_ss.jpg (30.69 KiB) Visad 4762 gånger
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Re: Vägmärkestest

Inläggav Thomas Almen » 18 jun 2009, 17:05

Sitter kanske i slutet av nån brant utförslöpa?. Anvisning till "sandfällor", som man får ta till innan man utvecklat rätt bromsteknik.
Thomas Almen

Re: Vägmärkestest

Inläggav Per Thomson » 18 jun 2009, 22:13

Attans också, jag hoppades att detta skulle bli en underhållande länk under midsommarhelgen :(
Jag hade glömt bort att det fanns flera vakna veteraner med på forumet :lol:

Det enda jag kan anmärka på att det är långt kvar till slutet av backen och att det finns många nödstoppar. Den sista bilden är tagen mot slutet och det är betydande fallhöjd kvar. Numreringen av nödstopparna bekräftar vad jag säger, se tavlan på den ursprungliga bilden. Sanden i nödstoppsfilen utgör en effektiv broms, frågan är bara om framstammar och containergavlar är beräknade för den kraftiga retardation som blir följden om man väljer nödstoppsfilen. Bilderna är tagna nyligen mellan Ventemiglia (Italiaen) och Nice (Frankrike).

IMG_1077_s.jpg
IMG_1077_s.jpg (29.37 KiB) Visad 4711 gånger

IMG_1079_s.jpg
IMG_1079_s.jpg (30.96 KiB) Visad 4711 gånger

IMG_1081_s.jpg
IMG_1081_s.jpg (38.69 KiB) Visad 4711 gånger
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Återgå till Allmänt Veteransnack