Startsida   Evenemangsfoton   Åkerihistoriska   Projekt   Historia   Bosse   Blandat   Objekt   Ladda ner   Länkar   Evenemangskalender 2017
PRESENTATION
Den (o)moderna färdskrivaren
Deadliest Road - Värmland
2x München och en syltburk
Den nya karriären
Mer skriverier.
Projektnedskärning.
In memoriam: Kenta 1946-2011.
År 2010 snart till ända.
Från vår till höst.
Det var så det började.
Vintern 2010.
Gott slut 2009.
Efter ett halvår.
Optimisten och pessimisten.
Lastbil mot buss.
Condorbussen.
Ett steg i rätt riktning.
Sommaren 2008.
Ägarbyte 2
Vintern avklarad.
Ägarbyte
Plåtdonator
Lite blandat
Gästtext 2
T112 hemma igen.
Tankar kring ett fotografi 3.
Testkörning Kockums.
Tre veckors rapport.
Fånga dagen.
Cowboy-åren
Gästtext 1
Vecka 16.2007.
fantasi o verklighet
Tankar kring ett fotografi 2
Traktorfynd.
Mässbesök
Två FH och en 110:a.
Räddningsaktion mars
Tankar kring ett fotografi 1.
Krönikör presentation.

presentation

Kortfattat:
Mitt namn är Bo Norvinge och jag är bosatt utanför Brålanda, Dalsland, tillsammans med min fru Catarina. Innehar även ett ställe utanför Hedekas, Bohuslän.
Föddes 1970 i Göteborg i samma veva som F89: orna.
Hade en del framtidsprojekt i form av Scania T112, T143 och Volvo F85s.

kollage.projekt3

Är utbildad yrkesförare och sedan skiftet 1996/97 som egenföretagare och då ursprungligen åkeriägare.

Valde i november 2006 att ta en "time-out" från åkarelivet för att tänka igenom framtiden och komma i kapp med nutiden samt att ägna lite tid till det förflutna. Hyrde under dryga fem år ut mina tjänster som i huvudsak maskinförare. Gled in på frilansjournalistiken med ett första publicerade alster 2006. Återkom till journalistiken vid tidningen Klassiska Lastbilars tillkomst 2010 och därefter kontinuerlig leverantör av historiska artiklar och liknande. Sedan 2011 stadiga uppdrag för Svensk Åkeritidning. Sedan sommaren 2012 på "heltid" för Svensk Åkeritidning som teknisk redaktör.
Min hemsida www.norvinge.se har sedan februari 2015 helt och hållets gjorts om, eller snarare bytts ut efter att den gamla fastnade i fel webbhotell.

Ursprunget till denna krönika-sida där jag utlämnat mig själv till allmän beskådan kommer av att jag en gång i tiden via e-post delade med mig av mina tankar och funderingar kring fordons- och åkerihistorian till mina nära och huvudsakligen nostalgiska vänner. Efter önskemål från Per Thomson flyttades min skrivarlusta över till denna sida i form av kåserier.
Jag vill varna för att det kan bli högst personliga åsikter och händelser som kommer i dagens ljus och att tankar och åsikter inte alltid är objektiva, eller rättare sagt sällan så är.  Eventuella stavfel, formuleringsfel och direkta sakfel kan förekomma i texterna då det inte finns någon korravdelning på veteranlastbilar.se.
Jag vill också i förväg be om ursäkt om texterna i denna spalt kan komma att reta någon, då min frispråkighet är större i text än i tal (för obekanta) och att min "humor" ibland kan verka synnerligen underlig. Eller snarare risk för att omgivningen inte begriper den.
Det mesta kommer av självklarhet att kretsa kring lastbilar och historian men riskera att sväva ut i oförutsägbara vidder.   
Det blir nog en slags trött "blogg" som eventuellt uppdateras lite då och då.  

Till höger om er hittar ni inläggen med det senaste överst. (under presentationen)                                                                

pje825

 

www.veteranlastbilar.se