Startsida  | Evenemangsfoton  | Åkerihistoriska  | Projekt  | Historia  | Blandat  | Objekt  | Ladda ner  | Länkar  | Evenemangskalender 2019
Syd höstmöte 2019
TungaGefleDala2019
Syd Hollandsresa mars 2019
Elmia lastbil 2018
ÅHS Årsstämma 2018
Skaraborg Veteranmarknad 2018
Syd vårmöte 2018
Tunga Gefle Dala 2017
Svartå 2017
Skaraborg Veteranmarknad 2017
Syd vårmöte 2017
Skaraborg Foto o filmdag 18 feb 2017
Tidaholm 2017
Skaraborg höstträff 2016
Syd Höstmöte 2016
Elmia och ÅHS Årsstämma 2016
Hästkraftens dag 2016
Tunga Gefle Dala 2016
Skaraborg Veteranmarknad 2016
Syd vårmöte 2016
Skaraborg feb 2016
Skaraborg nov 2015
Syd höstmöte 2015
Tunga Gefle Dala 2015
Syd vårmöte 2015
ÅHS Skaraborg bildas
Summering 2014
Syd höstmöte 2014
Lastbil 2014 Mässan
Inför Lastbil 2014
Tunga Gefle Dala 2014
Syd vårmöte 2014
Syd höstmöte 2013
Tunga Gefle Dala 2013
Syd vårmöte 2013
Syd Höstmöte 2012
Lastbil 2012
Borlänge 12
Svartå 2012
Syd vårmöte 2012
Örebro 2011
Borlänge 11
Lastbil 2010
Borlänge 10
Borlänge 09
Lastbil 2008
Borlänge 08
Bratteborg 07
Borlänge 07
Borlänge06
Örebro05
Örebro 2011

Höstträff i Örebro 8 oktober 2011

Träffen erbjöd ett mycket intressant program, bra väder och en välordnad dag, något som passade mycket bra in nu när "rallysäsongen" är över. Vi räknade till 81 vuxna århörare och en tillväxtgrabb i 10-årsåldern.

På programmet stod bl a en mycket intressant presentation av Atlasverken och Laxo Mekans historik av grundaren Åke Persson. Vi fick även se moderna påbyggnader och snabblåsen i praktiken. Vi fick även möjlighet att se Åke Perssons museum och samlingar.

Utomhus (som väl var!) startades det även upp en rejäl kraftkälla, en Rolls Royce V12 på 28 liter - mäktigt. En motor som suttit som en av fyra i andra världskrigets flygande fästningar.

Bilder och filmer visades sedan från den tidigare verksamheten vid Kvarntorp. Dagen avslutades sedan på plats högst uppe på den svavelosande och lite mystiska Kvarntopshögen som för tillfället även var en utställningsplats för konstverk.    

Ett stort tack till arrangörerna Bengt Eklund och Kenneth Hedegård, men även till alla andra som var med och jobbade.

Text och foto: Anders Ason 



P1010806b
P1010807
P1010808
P1010809
 
P1010810b
P10108112
P1010812
P1010813b
 
P1010814
P1010815
P1010817
P1010818
 
P1010819
P1010820
P1010821
P1010822
 
P1010823
P1010824
P1010825
P1010826
 
P1010827
P1010828
P1010829
P1010830
 
P1010831
P1010832
P1010833
P1010834
 
P1010837
P1010838
P1010839
P1010840
 
P1010841
P1010842
P1010843
P1010844
 
P1010845
P1010847
P1010848
P1010849
 
P1010850
P1010851
P1010853
P1010854
 
P1010856
P1010857
P1010859
P1010861
 
P1010862
P1010863
P1010864
P1010865
 
P1010866
P1010867
P1010868
P1010869
 
P1010870
P1010871b
P1010872
P1010873
 
P1010875
P1010876
P1010878
P1010879
 
P1010880
P1010881
PT_foto: Nästan alla.
PT_foto: Inte helt fel att på detta sätt hedra äldre lastbilar som lär vara begravda i ask-berget.
 
PT_foto: Är det någon som ser mig?
PT_foto: Konst på toppen av Kvarntorpshögen som är 120 m hög.
PT_foto: Innan hemfärd blev det oplanerat en uppvisning av denna KL250
PT_foto: Sent på dagen gavs det tillfälle till denna bild.
 
PT_foto: Trötta hjul slipper rulla själv, på väg hem.
www.veteranlastbilar.se