VOLVO L49513 Titan TIP TOP -65
BERTIL NICANDER MARSTRAND KÖPTE BILEN NY, DEN DÖPTES TILL LEOPOLD 15 NOV 1965 PÅ VOLVO KUNGÄLV SOM FLAKBIL, DEN STOD SOM DRAGBILSCHASSI OCH GJORDES OM TILL FLAKBIL MED 4,90 HJULBAS SOM VAR DEN ANDRA KOMBINATIONEN PÅ AXELAVSTÅND, BERTIL KÖRDE ÅT ASG PÅ FINLAND UNDER 5 ÅR MED BILEN INNAN DEN BYTTES IN PÅ SCANIA, BILEN KÖPTES AV HILMER HELANDER GÖTEBORG, SEN KENNETH JOHANSSON OCH GJORDES OM TILL DRAGBIL IGEN OCH HAMNADE PÅ BIL & TRUCK GÖTEBORG 1971, DÄR KÖPTES DEN AV ÅKARE GUNNAR SUNDQVIST SOM KÖRDE ÅT AUTOTRANSIT, BILEN GJORDES OM TILL TRAKTOR 1971 FÖR ATT BLI TERMINALTRAKTOR PÅ PAPYRUS KOPPARFORS BRUK I FORS, SENARE ÄVEN TÄNDSTICKSFABRIKEN TIDAHOLM, HAMNADE PÅ AUTOTRANSITS TERMINAL I SKANDIAHAMNEN DÄR JAG (ROBERT) KÖPTE DEN FÖR 3000 KR OCH 14 ÅR GAMMAL, SKULLE JU BLI EN RIKTIGT TUFF A-TRAKTOR DRAGARE VILKET BLEV DEN FÖRSTA RENOVERINGEN FÖR MIN DEL AV DENNA BIL, SÅLDE DEN 1986 OCH DEN FICK EN TUR RUNT VÄNERN INNAN DEN HAMNADE HOS LENNART OLOFSSON I SALEBY UTANFÖR LIDKÖPING, SOM SKROTADE NER DEN OCH LÄT DEN LIGGA UTSPRIDD PÅ ÅKERN UNDER 8 ÅR INNAN VI LYCKADES HITTA DEN IGEN, VI SÅG NOG INTE MED KLARA ÖGON NÄR VI BELUTADE ATT RENOVERA UPP DEN IGEN OCH FINNA ALLA DE DELAR SOM LÅG UTSPRIDDA, INTE BARA I SALEBY, JAG OCH RUSTAN HAR LAGT NER ENORM TID PÅ ATT ÅKA RUNT OCH LETA DELAR ÖVER LANDET OCH ÄVEN I NORGE, VI HAR SATT IHOP BILEN SJÄLVA EFTER LACKERING, TILLVERKAT INREDNINGEN, DRAGIT ELSYSTEM, MEN HAFT HJÄLP MED RAMEN OCH DRIVLINAN INNAN LACK AV GRANQVISTS LASTBILSERVICE GÖTEBORG